kor4.jpg

Om oss

Stavanger Symfoniorkesters Kor ble stiftet i 1974 av Petr Cejka - cellist i Stavanger Symfoniorkester. Koret skiftet navn til Stavanger Symfonikor i 1991. Koret er en viktig del av Stavangers musikkliv. Vi er et amatørkor, men samarbeider med et profesjonelt orkester - en utfordring vi tar alvorlig. Koret synger stort sett med Stavanger Symfoniorkester, men vi har også holdt konserter uten orkesteret, både hjemme og i utlandet. Vi er rundt 80 aktive medlemmer fra 13 forskjellige land, og har mellom 6 til 8 konserter per sesong. Vi har et trivelig, inkluderende og hyggelig sosialt miljø. Vår dirigent Kateryna Ustyantseva jobber målrettet med å stadig utvikle og perfeksjonere koret slik at vi kan gi vårt publikum en best mulig musikalsk opplevelse.

Klikk her for medlemsoversikt

kor5.jpg

Plan og øving

Vi øver hver onsdag i Bjergsted kulturpark fra kl. 18:00 til 20:30. Utenom de faste ukentlige øvelsene arrangerer vi ett eller to helgeseminarer i året, noen ganger med sangpedagog eller gjestedirigent. Vi har i mange år hver september reist til Ryfylke Fjordhotell på Sand hvor vi har kost oss med å utvikle oss videre som kor, både musikalsk og sosialt.

Klikk her for å åpne øvingsplan

KatyaUstyantseva.jpg

Vår dirigent

Kateryna Ustyantseva overtok ansvaret som Symfonikorets faste dirigent og instruktør i 2009. Kateryna har sin utdannelse fra Konservatoriet i Kiev og Universitet i Stavanger. Hun har vært aktiv i det lokale musikkliv i mange år. Kateryna er også ansatt på Stavanger Katedralskole hvor hun underviser i kor, samspill, gehørtrening og sang.

ida.jpg

Vår repetitør

Ida Mo Schanche, født i Stavanger, begynt å spille piano hos mor i 2-3 årsalderen. Studiene tok hun ved Norges Musikkhøgskole med Håvard Gimse som lærer. I 2003 ble hun ansatt i Stavanger Symfoniorkester. Hun har stadig vekk prosjekter på gang som kammermusiker og akkompagnatør i både inn-og utland.